נשיא קולומביה הודיע: ננתק את היחסים עם ישראל בגלל המלחמה

גוסטבו פטרו כבר מתח בעבר ביקורת קשה על רה"מ בנימין נתניהו • הוא גם ביקש להצטרף לתיק של דרום אפריקה המאשימה את ישראל ברצח עם בבית הדין הבינלאומי • ישראל כ"ץ: "החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות"

גוסטבו פטרו. צילום: איי.אף.פי

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הודיע היום (רביעי) כי החליט לפרק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, "בשל פעולותיה בעזה". במשרד החוץ הופתעו. לא הייתה כל הכנה ולא נמסרה הודעה מראש. את הדברים הוא אמר בנאום שנשא לרגל יום הפועל הבינלאומי. 

קולומביה הכירה בפלשתין כמדינה ריבונית (ארכיון)

לדבריו, "מדינות אינן יכולות להיות פסיביות לנוכח האירועים ברצועה". פטרו כבר מתח בעבר ביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש להצטרף לתיק של דרום אפריקה המאשימה את ישראל ברצח עם בבית הדין הבינלאומי.

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב ותקף: "אנטישמי ומלא שנאה - פטרו החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות". הוא המשיך ואמר: "‏נשיא קולומביה הבטיח לתת פרס למרצחי ואנסי חמאס - והיום קיים. ההיסטוריה תזכור כי ‪גוסטבו פטרו החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות, ששרפו תינוקות, רצחו ילדים, אנסו נשים וחטפו אזרחים חפים מפשע. היחסים בין ישראל לקולומביה תמיד היו חמים - ואף נשיא אנטישמי ומלא שנאה לא יוכל לשנות את זה".

כזכור, ביום שישי האחרון, איים הנשיא כי ארצו תנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל אם זו לא תסכים לדרישת מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש מיידית ברצועת עזה. 

צוות התביעה מדרום אפריקה בפני חברי הועדה בבית הדין הבינלאומי בהאג, צילום: UN Photo/ICJ-CIJ/ Frank van Beek

פטרו החזיר את שגריר קולומביה בישראל כבר בתחילת נובמבר ואמר כי "אם ישראל לא תעצור את הטבח בעם הפלשתיני, לא נוכל להישאר שם".

קולומביה היא המדינה ה-29 בעולם בגודל אוכלוסייתה, והשנייה בקרב מדינות דרום אמריקה. מדובר במדינה השנייה ביבשת שמנתקת יחסים עם ישראל, אחרי בוליביה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר